Foto: Colin Osborne/Unsplash
Få hjälp av vår medlemsservice!
Vår medlemsservice kan hjälpa dig med frågor som handlar om avier, prenumerationen på medlemstidningen, rabatter, våra aktiviteter och allt som har med medlemskapet att göra. Du kan maila eller ringa oss. För snabbast svar - kika igenom svaren på de vanligaste frågorna nedan!
NYHET! Nu kan du själv logga in på Mina sidor och göra adressändring samt ändra e-postadress.
Är det första gången behöver du skapa ett lösenord, se den blå texten i rutan.
Här är vi som jobbar på Medlemsservice:
Jessica Linderot
Sanna Friberg
E-postadress: medlemsservice@tradgard.org
Telefon: 08-792 13 15, måndag-torsdag kl 9.00-12.00.
Postadress:
Riksförbundet Svensk Trädgård
Box 2966
187 29 Täby
Besöksadress: Nytorpsvägen 34, Täby
Vad kan jag få hjälp med från medlemsservice:
E-postadress: medlemsservice@tradgard.org
Telefon: 08-792 13 15, telefontid måndag-torsdag 09-12
Postadress: Riksförbundet Svensk Trädgård
Box 2966
187 29 Täby
Besöksadress: Nytorpsvägen 34, Täby
Det är viktigt att anmäla ny adress om man flyttar, så att vi kan skicka tidningen Hemträdgården till rätt adress, samt nästa års avi för medlemskap.
Gå in på Mina sidor eller kontakta Medlemsservice och meddela din nya adress.
Du hittar ditt digitala medlemskort på Mina sidor under menyn Medlemskort. Giltighetstiden på kortet uppdateras när du har betalat din medlemsavgift. Du kan även använda medlemskortet som finns i pdf-filen med din avi genom att spara filen på din mobil.
Om du inte kan använda det digitala medlemskortet och behöver ett medlemskort av papper kan du skriva ut din avi med medlemskortet eller skriva ut medlemskortet från Mina sidor.
Om du inte har möjlighet att skriva ut medlemskortet själv kan du beställa en utskrift från Medlemsservice utan kostnad. Du får medlemskortet med post. Postgången tar ungefär sju vardagar från att vi har hanterat din beställning.
Om du har tappat bort ditt medlemskortet av papper och behöver ett ersättningskort tas en administrativ avgift om 20 kr ut.
Beställ ett nytt medlemskort genom att betala 20 kr till plusgiro 1215-3 eller swish 123 114 65 54. Ange "Nytt medlemskort" och ditt personliga medlemsnummer som meddelande. Efter att vi mottagit din betalning och hanterat beställningen tar det ungefär sju vardagar för kortet att levereras till din brevlåda.
Om du har flyttat eller av annan anledning vill byta lokalförening kontaktar du vår Medlemsservice så hjälper vi dig med detta.
Man kan vilja säga upp sitt medlemskap av många olika skäl. Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig med detta.
Till familjemedlem räknas en familjemedlem som är bosatt på samma adress som huvudmedlemmen. Familjemedlemskap vid direktanslutning i Riksförbundet Svensk Trädgård kostar 20 kr, men varierar för anslutning hos de olika lokalföreningarna. Här är prisuppgift för alla föreningar. Du hittar alla föreningar här.
Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig med att ordna ett familjemedlemskap.
Det är inte ovanligt att vi får förfrågningar från medlemmar om att vilja ansluta till mer än en lokalförening. För dubbelt medlemskap tillkommer en avgift som varierar beroende på förening. Den dubbla avgiften är lägre då man inte betalar för tidning, försäkring och administration, eftersom det redan ingår i huvudmedlemskapet. Här hittar du alla prisuppgifter för dubbelt medlemskap. Alla våra lokalföreningar hittar du här.
Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig med att ordna med dubbelt medlemskap.
Har din tidning eller inbetalningskort inte kommit fram som det ska? Har du nyligen flyttat?
För att säkerställa att du får din post till din nya adress är det viktigt att du adressändrar till oss. Vi skickar inte ut Hemträdgården i efterhand och vi får inte dessa i retur då vi använder oss av klimatsmart frakt.
Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig att ändra adress.
Nya medlemmar betalar medlemsavgiften med kort eller swish vid registrering, eller med betalningsavin som skickas med mejl.
När du ska förnya ditt medlemksap finns tre sätt att betala medlemsavgiften:
1, Med betalningsavin som du får med mejl i slutet av november (eller post om du inte har en mejladress)
2, Med swish eller kort via länken i mejlet
3, Med swish eller kort på Mina sidor
Om du inte har fått din betalningsavi och inte kan logga in på Mina sidor, kontakta Medlemsservice så hjälper vi dig.
Missa inte hos oss