Medlemsservice hjälper dig med alla frågor kring ditt medlemskap!

Foto: Colin Osborne/Unsplash

Få hjälp av vår medlemsservice!

Vår medlemsservice kan hjälpa dig med frågor som handlar om avier, prenumerationen på medlemstidningen, rabatter, våra aktiviteter och allt som har med medlemskapet att göra. Du kan maila eller ringa oss. För snabbast svar - kika igenom svaren på de vanligaste frågorna nedan!

Här är vår medlemsservice:

Sanna Friberg

Jessica Linderot

E-postadress: [email protected]

Telefon: 08-792 13 15, telefontid måndag-torsdag kl 09-12 (helgdagar och sommartid kan tiderna variera)

Postadress: 
Riksförbundet Svensk Trädgård
Box 2966
187 29 Täby

Besöksadress: Nytorpsvägen 34, Täby

Vad kan jag få hjälp med från medlemsservice:

E-postadress: [email protected]

Telefon: 08-792 13 15, telefontid måndag-torsdag 09-12

Postadress: Riksförbundet Svensk Trädgård
Box 2966
187 29 Täby

Besöksadress: Nytorpsvägen 34, Täby

Det är viktigt att anmäla ny adress om man flyttar, så att vi kan skicka tidningen Hemträdgården till rätt adress, samt nästa års avi för medlemskap. 

Kontakta Medlemsservice och meddela din nya adress.

Medlemskortet behöver du ofta visa upp för att kunna få medlemsrabatter eller delta på olika medlemsevent.

Om du har tappat bort ditt medlemskort och vill beställa ett nytt utgår en avgift på 20 kr som betalas in på plusgiro 1215-3, eller swishas till 123 114 65 54.

Ange "Nytt medlemskort" och ditt personliga medlemsnummer som meddelande. När betalningen är registrerad skickar vi kortet till dig.

Ditt medlemsnummer hittar du på baksidan av Hemträdgården till vänster om adressen.

Vill du byta lokalförening eller gå ur din befintliga, men vara kvar som enskild medlem i förbundet? Kontakta vår medlemsservice, så hjälper vi dig med detta - maila [email protected] eller ring 08-792 13 15 under telefontid måndag-torsdag 09-12.

Man kan vilja säga upp sitt medlemskap av många olika skäl. Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig med detta - maila [email protected] eller ring 08-792 13 15 under telefontid måndag-torsdag kl 09-12.

Till familjemedlem räknas en familjemedlem som är bosatt på samma adress som huvudmedlemmen. Familjemedlemskap vid direktanslutning i Riksförbundet Svensk Trädgård kostar 20 kr, men varierar för anslutning hos de olika lokalföreningarna. Här är prisuppgift för alla föreningar. Du hittar alla föreningar här. 

Kontakta vår medlemsservice, så hjälper vi dig med att ordna ett familjemedlemskap - maila [email protected] eller ring 08-792 13 15 under telefontid måndag-torsdag kl 09-12.

Det är inte ovanligt att vi får förfrågningar från medlemmar om att vilja ansluta till mer än en lokalförening. För dubbelt medlemskap tillkommer en avgift som varierar beroende på förening. Den dubbla avgiften är lägre då man inte betalar för tidning, försäkring och administration, eftersom det redan ingår i huvudmedlemskapet. Här hittar du alla prisuppgifter för dubbelt medlemskap. Alla våra lokalföreningar hittar du här.

Kontakta vår medlemsservice, så hjälper vi dig med att ordna med dubbelt medlemskap - maila [email protected] eller ring 08-792 13 15 under telefontid måndag-torsdag kl 09-12.

Har din tidning eller inbetalningskort inte kommit fram som det ska? Ingen fara! Det löser vi. Kontakta vår Medlemsservice, så hjälper vi dig - maila [email protected] eller ring 08-792 13 15 under telefontid måndag-torsdag kl 09-12.